איך מנסחים הסכם שותפים?

הסכם שותפות נערך, לרוב, בין שני שותפים אם כי ניתן לקיים שותפויות רחבות יותר. ההסכם מסדיר את מערכת היחסים בעסק העומד לקום. כדאי להכינו לפני הקמת העסק. הוא קובע רבות  ויותר, למשל, מתקנון חברה. משרד עורכי הדין אלגלי ויצמן ושות' עוסק בנושא וניתן לקבל ממנו מידע רב.

הסכם שותפים – מעלה על הכתב הסכמות בע"פ

הסכם שותפים מעלה על הכתב הסכמות שהושגו בעל פה. בשותפות בריאה משלימים השותפים אלו את אלו בתכונותיהם, ביכולותיהם ובתחומים עליהם הם מופקדים. המקובלת ביותר היא של שני אנשים כאשר כל אחד אחראי על תחום אחר. כך, תפעולי, טכני, שיווקי, פיננסי וכדומה. כך תתפקד השותפות היטב, תהיה יעילה ותצליח. ריבוי שותפים אינו רצוי בגלל הדינאמיקה שתיווצר בין כולם. שני שותפים חייבים להכיר איש את אישיות רעהו כולל יכולות הביצוע שלו, תכונותיו, ערכיו, מצבו הפיננסי, מצבו המשפחתי וכדומה, כי סך הכול מדובר על קשר ארוך טווח. קיימים מספר סוגי שותפויות. המקובלת ביותר כוללת אחריות משותפת לכל הנושאים והתחומים והפעילות. יש הסכמים אחרים עם אחריות מוגבלת של שותף על פי גובה השקעתו. אלו מקובלים בשוק ההון, בנדל"ן ובתחומים אחרים. עורך הדין מכיר היטב את התחום ויכול להכין כל הסכם על פי צרכי לקוחותיו.

מהות ההסכם וסעיפיו

ההסכם כולל נושאים חשובים. ראשית, מפרט את זכויותיהם וחובותיהם של השותפים, קובע תחומי אחריות. מעניק סמכויות, מציין אופן קבלת ההחלטות, תגמולים כספיים ועוד. יש, כמובן, התייחסות לנושא של סכסוכים והדרך להסדרתם, קובע מנגנוני היפרדות אם וכאשר מגיע הצורך בכך ועוד. ההסכם הינו מסמך משפטי החייב להיערך על פי החוק. הוא יהיה מנוסח במילים וביטויים משפטיים כדי שיהיה ניתן לתקוף אותו בבית משפט.

משרד ידוע

משרד עורכי הדין אלגלי ויצמן ושות' מתמחה בנושא ומומלץ לקבל ממנו שירות מקצועי עם יחס אישי. שירותיו מקיפים וכוללים ייעוץ ספציפי לכל סיטואציה, הכנת הסכם, ליווי וייצוג, מחירים נוחים, זמינות ועוד. מנהליו הינם בעלי ידע רב וניסיון עשיר המגיעים מלימודים, התמחויות והשתלמויות וממתן שירותים איכותיים ללקוחות רבים לאורך שנים. הם ישמחו לשרת אחרים.

איך מנסחים הסכם שותפים?
צריכים ייעוץ עם עו"ד מומחה בתחום? השאירו פרטים
telephone (6)

עו"ד עמוס - 0535237734
עו"ד מיכאל - 0506969045

mail (5)
location (3)

רחוב האמנות 8 - בית הגפן קומה 1 נתניה

מאמרים נוספים:

צריכים ייעוץ עם עו"ד מומחה בתחום? השאירו פרטים