ייעוץ לפני חקירה

לאחר שנות ניסיון רבות בייעוץ לחשודים, נחקרים ונאשמים רבים פיתחו שותפי המשרד שורה של אסטרטגיות בנוגע להתנהלות נכונה בחקירת משטרה ובחקירות בכלל.

רוב החקירות הפליליות נפתחות במפתיע, כך שלרוב חשוד שניצב בפני חוקר אך לפני רגע הוצא משגרת יומו והובהל לחדר החקירות.

במצב דברים זה, ברור כי לחוקר היושב בחדר החקירות כשהוא נינוח וכשהוא עשה את ההכנות טרם הגעת החשוד יש יתרון מובני על החשוד שזה הרגע הובהל לחדר החקירות.

להתנהלותו של נחקר בחדר החקירות משמעויות רבות ולעיתים הינן אף משמעויות קריטיות לאופן שבו יימשך ההליך הפלילי נגדו וניתן לומר כי האופן שבו ישיב הנחקר לשאלותיהם של החוקרים מהווה את נקודת הפתיחה שלו בהליך הפלילי כולו.

כך למשל גרסתו הראשונית תהא הגרסה שתקבל את רוב המשקל, כך למשל הימנעותו מלהשיב לשאלות מסויימות יכולה להיות הרסנית ולהוביל למצב בו השתיקה תהווה תוספת ראייתית שיש בה בכדי לגבש כנגדו הרשעה בפלילים.

לכן, ייעוץ לפני חקירה ע"י עורך דין בקיא ומנוסה יכולה לשפר את מצבו של החשוד ולמזער את היתרון שיש לחוקר בחדר החקירות ע"י כך שהוא מקבל ייעוץ מעו"ד מנוסה בתחום הפלילי.

ייעוץ לפני חקירה במשטרה

ייעוץ לפני חקירה במשטרה

שלב החקירה הוא אחד השלבים המשמעותיים ביותר מהרגע בו אדם נעצר בחשד לעבירה כלשהי. החקירה ותוצאותיה מתוות את הכיוון- האם התיק יבשיל לכדי הגשת כתב אישום, ואם יוגש כתב אישום- מהן הראיות העומדות לרשות בית המשפט. תוכן החקירה יכול לקבוע האם אדם יצא אשם או זכאי ממשפט. לכן ייעוץ לפני חקירה הוא חלק שחשוב מאוד לא לוותר עליו. אם עושים הכנה לראיון עבודה, על אחת כמה וכמה שחשוב לעשות הכנה להליך שיחרוץ את גורלכם ממש. לצורך ייעוץ לפני חקירה חשוב לבחור עורך דין פלילי בעל ניסיון רב, במיוחד בכל הקשור לשלב המשטרה: המעצר והחקירה. משרד עו"ד אלגלי ויצמן מתמחה במשפט הפלילי ומספק ייעוץ לפני חקירה שעבור לקוחות רבים עשה את ההבדל בין אשמה בתיק לזיכוי.

ייעוץ לפני חקירה – זכות בסיסית של הנחקרים

כולם מכירים מסרטים וסדרות העוסקים בפשע או במשפט את התוכן הקבוע שאומרים השוטרים לנעצר. נאמר לחשוד שזכותו לא למסור דבר העלול להפליל אותו, שזכותו להתייעץ עם עורך דין לפני. ייעוץ לפני חקירה עם עורך דין הוא זכות הכתובה בחוק ולכן המשטרה צריכה לאפשר לכל חשוד להתייעץ. עורך דין בעל ניסיון יפרוש לפני החשוד סיטואציות אפשריות, דברים שיאמרו על ידי החוקר ועלולים להטעות כמו למשל הבטחה ששיתוף פעולה מצד הנחקר יביא לסגירת התיק, מה שאינו נכון. עורך דין יחדד את ההבדל הדק בין זכות לאי הפללה עצמית לבין שמירה על זכות השתיקה שעלולה לבוא בסופו של דבר לרעת הנחקר.

לבחור עורך דין שיגן על האינטרסים שלכם ויעניק ייעוץ לפני חקירה

כאמור, ייעוץ לפני חקירה הוא קריטי ויכול לעשות הבדל משמעותי לגבי תוצאות החקירה והראיות העומדות לרשות בית המשפט. לכן חשוב לבחור עורך דין מומחה בתחום, עורך דין המתמחה לא רק בפלילים באופן כללי אלא מתמקד בשלב המעצרים והחקירה ומכיר היטב את כל שיטות הלחץ שיכולים החוקרים להפעיל על מנת להוציא מהנחקר הודאה או לגרום לו למסור פרטים שישמשו כנגדו. בנוסף צריך לבחור עורך דין שהתחושה איתו תהיה נוחה, פתוחה ובטוחה. משרד עו"ד אלגלי ויצמן ליווה וייעץ לנחקרים רבים לפני חקירתם מה שהוביל לשינוי משמעותי בתוצאות החקירה, במקרים רבים עד כדי סגירת התיק.

ייעוץ לפני חקירה
צריכים ייעוץ עם עו"ד מומחה בתחום? השאירו פרטים
telephone (6)

עו"ד עמוס - 0535237734
עו"ד מיכאל - 0506969045

mail (5)
location (3)

רחוב האמנות 8 - בית הגפן קומה 1 נתניה

מאמרים נוספים:

צריכים ייעוץ עם עו"ד מומחה בתחום? השאירו פרטים